stereotypy.

niedziela, lipca 06, 2014



Wydaję mi się, że to raczej tradycja przekazywana z pokolenia na pokolenie. Dlaczego uważamy, że osoba w okularach z książkami to ‘’kujon’’? Rudowłosa dziewczyna jest ‘’wredna”?  blondynka jest ‘’głupia’’? postrzegamy tak innych ludzi bo co, bo tak mówi otoczenie, wcześniejsze pokolenia?




W pewnym małym stopniu wiążę się to z nienawiścią i agresją. Nie wszyscy są dla wszystkich ‘’mili’’.
Nie umiemy żyć inaczej bo stereotypy już za bardzo weszły w nawyk. Tak jest prościej. Ale nie patrzmy na innych ludzi jak na wroga, lecz jak na przyjaciela.  Nie oceniaj książki po okładce, tylko dlatego, że tak jest łatwiej. Owszem, wygląd jest ważny, ale dlaczego oceniamy po pozorach? Czym jest w takim razie wnętrze człowieka, jego dusza? To ona powinna być tu na pierwszym miejscu, a nie wygląd.

Najpierw poznaj osobę, postaw się na jej miejscu. Możesz ocenić potem. 

A wy? Też żyjecie stereotypami? 

You Might Also Like

30 komentarze

  1. Dziekuje za pomoc;) rzeczywiscie dzis stereotypy swiadcza o postrzeganiu ludzi w sposob, ktory nie zawsze okazuje się wlasicwy:) pozory mylą, a ludzie bezpodstawnie oceniają;) Dlatego tzreba im ciagle udowadniac, ze jest inaczej;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wkurzają mnie ale jeśli jest to w formie żartu to spoko też czasem zażartuje ale bez przesady ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja, uważam, że stereotypy to głupota. Używam ich czasem, żeby zażartować, ale nie mają one dla mnie sensu. Nie ma ludzi brzydkich, są tylko tacy, którzy o siebie nie dbają:)
    summerflawless.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja raczej stereotypami się nie kieruję, ale nie powiem, że wszystkie są nieprawdziwe... Uważam, że w każdym jest ziarnko prawdy. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze, że o tym napisałaś :)
    Ja jestem blondynką i niektórzy opowiadają mi kawały o blondynkach i mówią, że one są głupie,
    dlatego robi mi to przykrość.


    może skomentujesz mojego nowego posta?:D
    http://tinaa-tinaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie żyje nimi, ale czasem może mi się zdarzyć że im "wierzę" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ludziom łatwiej jest ocenić patrząc na wygląd niż zawracać sobie głowę poznawaniem kogoś. Dlatego to robimy, bo jesteśmy leniwi :) Ja sama się na tym kilka razy przejechałam, oceniałam po wyglądzie, a potem ta osoba okazywała się kimś naprawdę super. Już tego nie robię.

    Wspólna obserwacja? Daj znać :D
    lawendoweciasteczko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Stereotypy to zazwyczaj błędne wyobrażenia, choć wiadomo, musiał być kiedyś jakiś powód, by wiele osób doszło do tych samych wniosków - przypadek..?

    http://essence-of-thoughts.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Stereotypy są okropne. Nigdy nie oceniam ludzi zanim ich nie poznam, ale mam kilka "koleżanek", które niestety tak postępują...

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, nie znoszę stereotypów. Wychodzę z założenia, że każdemu trzeba dać szansę, bo każdy z nas jest wolny. Swoją drogą ja jestem rudzielcem od paru ładnych lat, choć farbowanym ^^'

    OdpowiedzUsuń
  11. Może jestem inna, ale nie patrzę stereotypami. Nie rozumiem jak można kogokolwiek ocenić po wyglądzie, czy po tym skąd pochodzi, chyba trzeba być naprawdę ograniczonym. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny blog i świetnie piszesz! http://paulaa-fashion.blogspot.com/2014/07/sheinside-for-summer.html Mogę prosić o poklikanie w link podany tutaj?
    Wzamian polecę Cię w następnym wpisie, a również będę mogła zorganizować rozdanie. SPRAWDZAM KAŻDY KLIK czyli proszęo Twoją uczciwość.
    Obserwacja za obserwację?
    Pozdrawiam ! <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja staram się nie żyć stereotypami. Zabrany chłopak - gej. Dziewczyna ubrana na czarno - emo, świruska pewnie sie tylko okalecza itp. można by wymieniać dalej. Tylko nikt tak naprawdę się nie zastanawia do czego ten świat i ludzie dążą i co robią z własnym życiem i innych.

    Obserwuję | http://charlotteea.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny post ;)
    Obserwuję i liczę na rewanż
    Nominowałam Cię do LBA :)
    http://stay-forget.blogspot.com/2014/07/lba.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Stereotypy są dla prymitywnych ludzi - tak uważam,( i nie dlatego, że jestem blondynką ;) )
    Ludzie oceniają po pozorach, bo tak jest im łatwiej i chcą się wpasować w tłum, " a gdzie myślą wszyscy tak samo , nikt nie myśli "
    Pozdrawiam ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Niestety ludzie wierzą w sterotypy i się ich trzymają. :-( Cóż.
    Zapraszam serdecznie do mnie: www.kawalekomnie.blogspot.com
    obs za obs?

    OdpowiedzUsuń
  17. Zdarza mi sie :) ale staram sie najpierw poznać osobe i przekonać sie na własnej skórze czy ten stereotyp sie sprawdził :)

    OdpowiedzUsuń
  18. świetny blog :)
    zapraszam do mnie :) http://locastrica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Chyba każdemu zdarzy się myśleć stereotypami, ale ważne, by nie określać pozorami wszystkiego na świecie ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ah z tymi stereotypami różnie bywa. Również uważam, że nalezy najpierw kogoś poznać a potem oceniać.

    http://joannok.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  21. Nienawidzę stereotypów. Nie wiem jak ludzie mogą tak patrzeć na świat. Powodzenia, daleko zajdą..!
    Świetnie, że poruszyłaś ten temat! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. mmm milka *.*
    w wolnej chwil zapraszam do mnie ;)
    Co powiesz na wspólną obserwację? jeśli tak to zacznij i daj znać u mnie w komentarzu, a ja na pewno się odwdzięczę!
    mój blog - KLIK♥

    OdpowiedzUsuń
  23. Staram się najpierw poznać człowieka a dopiero później go oceniać.. więc na mnie stereotypy nie działają :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zgadzam się z tym co napisałaś! Ludzie zanim kogoś ocenią, powinni tą osobę poznać. Nie znasz- nie oceniaj, znasz- szanuj :)

    Dzięki za obserwację, z przyjemnością zaobserwowałam Twój blog !
    hi-daisies.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie oceniam ludzi po stereotypach, mówię coś tylko wtedy, gdy ich znam.
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja staram się nie ulegać stereotypom :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie żyje stereotypami , jednak jak słyszę jakiś np. rude to wredne to śmieje się z tego. Rozumiem jeśli ktoś używa tego jako niewinny żart. I oczywiście nie zgadzam się z nimi ponieważ rudzi nie są wredni , a blondynki nie są głupie :)
    Zapraszam na nowy post ♥
    fashion-madam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń